`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, July 18, 2013

Keluarga Mangsa Ambil Tindakan Undang2 Terhadap Kes Budak Sekolah Maut Terputus Kepala Angkara Lif Rosak.

Mula2 baca berita neh aku dah tatau nak cakap apa. Air mata aku terkeluar. Aku tatau samada aku terlalu sedih atau takut atau rasa macam terkejut. Aku percaya, mana2 ibu atau bapa memang tak boleh baca berita macam neh. Dorang mesti sentap. Mesti automatik terfikir pasal anak sendiri. Mesti automatik rasa cemas dan rasa tak senang duduk lepas baca berita2 macam neh.

Ia terlalu menyedihkan sehingga kita tak tergambar dek kata2. 

Bayangkan. Seorang budak sekolah menjadi mangsa keadaan akibat lif yang tidak beroperasi dengan baik sepenuhnya akibat ada beberapa kerosakkan kecil yang tidak dibaikpulih dengan sebetulnya. 

Ia terlalu menyakit ahti aku untuk tahu benda2 macam neh.

Lepas baca berita neh emosi aku jadi tak stabil. Aku jadi tak tenteram sebab asyik terkenang2 keadaan adik tersebut ketika berhadapan dengan situasi tersebut. Nak lupakan kes neh punya pasal aku pun study isu AES cepat2. Konon boleh lupa lepas neh.

Tapi nampaknya ahti aku semakin tak tenteram lepas baca berita neh kat NST pula. Tadi versi melayu tak la dijelaskan secara sepenuhnya. Yang neh versi english. Lebih traumatik jalan cerita dia. Ahti aku berdebar2 sampai sekarang. Rasanya nak marah seseorang yang tak bertanggungjawab sehingga anak kecil ini menjadi korban.



The boy's uncle, Kamarul Hisyam Mat Zain, 30, said the family was mulling taking legal action against City Hall and the building's maintenance contractor, claiming the flats' elevators was notorious for technical glitches, but not much had been done to fix them.

Rujuk :  http://www.nst.com.my/top-news/boy-dies-in-lift-accident-1.321411

Ambil la tindakan undang2. Ajar la manusia2 yang tamak haloba macam neh. Dia ingat kita miskin, keselamatan kita, nyawa kita tiada nilai agaknya. Biarpun kita miskin, kita pun berhak untuk hidup dalam suasana yang selamat dan aman sama macam orang2 kaya. Tahu tak?

Aku tatau nak cakap apa lagi dah. Kalau yang menjadi pihak luar pun rasa sebak, bayangkan pula mereka2 yang ditimpa musibah ini?

Fikir2kan la.

- amenoworld

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.